IP-Support Jagtvej 208, 2100 København Ø Tlf: +45 6053 6110 Mail: kontakt@ip-support

3-2-1 Backup

En 3-2-1 Backup betyder at der er tre komplette kopier af ens data. To af kopierne er på to forskellige medier – eks. en computer og ekstern harddisk eller lokal server, samt én kopi på et eksternt medie, eks. baseret i Skyen, eventuelt i et sikkert Hostingmiljø.
Skulle uheldet være ude og i har brug for at genstarte/ genskabe systemerne igen, er adgangen til og teknologien i ”disaster recovery” mindst ligeså vigtig som en backup, da det i værste fald kan tage dage at downloade manglende data fra skyen. Dage hvor virksomheden ligger stille eller ikke bevæger sig så meget.

At et program gemmer jeres data i skyen, er ikke ensbetydende med, at jeres data bliver gemt sikkert eller fuldstændigt. Kryptering og datasikring, aktiv firewall beskyttelse af data er standard indenfor branchen, men de fleste oplever til tid og anden fejl i forskellige procedurer – Det sker også for databackup-løsninger og adgangen til disse.
Der kan ved en evt. midlertidig fejl under en tilfældig backup, måske ikke blive opdateret al den nødvendige historik. Båndbredden kan måske i en periode være for lille til at løsningen kan nå at opdatere inden data igen skal bruges, og hermed komme til at eskalerer et problem, uden nødvendigvis nogen er klar over det.

Ikke kun beskyttelse i skyen

At et program gemmer jeres data i skyen, er ikke ensbetydende med, at jeres data bliver gemt sikkert eller fuldstændigt.
Kryptering og datasikring, aktiv firewall beskyttelse af data er standard indenfor branchen, men de fleste oplever til tid og anden fejl i forskellige procedurer
Det sker også for databackup-løsninger og adgangen til disse.
Der kan ved en evt. midlertidig fejl under en tilfældig backup, måske ikke blive opdateret al den nødvendige historik.
Båndbredde kan måske i en periode være for lille til at løsningen kan nå at opdatere inden data igen skal bruges, og hermed komme til at eskalerer et problem, uden nødvendigvis nogen er klar over det.

Hos IP-Support lagrer vi dine data på egne certificerede og topsikrede datacentre beliggende i Tyskland. Der er overvågning 24/7, 365 dage om året, og vi kan derfor hurtigt gribe ind ved eventuelle fejl og dermed mindske nedetid.
Vi beslutter i fællesskab med vores individuelle kunder hvor ofte og omfangfuld backup’s skal være, som minimum mener vi at der hver nat skal laves en almindelig backup som muliggør genskabelse af data. Skulle eks. data være blevet krypteret af ransomware-angreb er vi sikret mod dette med 3-2-1 modellen.