IT Support +45 60 53 61 10

IT-service til opsætning af TDC eller Yousee email

Manuel opsætning af TDC eller Yousee e-mail på mailklienter på enten Android, iphone, Mac eller PC For at sætte din YouSee-mail op skal du starte med at åbne det relevante mailprogram. De fleste løsninger vil virke automatisk, men er der behov, så skal du blot følge guiden. .

IP-Support er IKKE en del af YOUSEE eller TDC

IP-Support er en uafhængig virksomhed, hvor vi levere IT-Support ydelser til hele landet. Se evt. Prisliste for Support


TDC Mailopsætning

TDC mail-opsætning

Dit navn: Navnet, du gerne vil have at modtageren af dine mails ser Email-adresse: Din TDC e-mail-adresse Kontotype: POP3 Server til indgående post: pop3.mail.dk Server til udgående post: asmtp.mail.dk Har du en anden mailudbyder, er det relay.tdcmobil.dk

Brugernavn: Din TDC e-mail-adresse
Adgangskode: Din TDC e-mail-adgangskode

Udgående server / POP3-server

Port til udgående post skal være: 587
Standardport:er 587 – TLS (STARTTLS)

Indgående server / POP3-server

Standardport: er 995
Der skal sættes et flueben ved ‘Min server kræver godkendelse (SSL).

I dialogboksen “Internet-e-mail-indstillinger” (billedet ovenfor) vælger du først fanebladet“Server til udgående post”. Her markerer du afkrydsningsfeltet “Serveren til udgående post kræver godkendelse” og efterfølgende feltet “Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post

Yousee mail-opsætning

Dit navn: det navn, du gerne vil have at modtageren af dine mails ser E-mail-adresse: Din Yousee e-mail-adresse Kontotype: POP3 Server til indgående post: pop3.yousee.dk Server til udgående post: asmtp.yousee.dk Brugernavn: Din Yousee e-mail-adresse Adgangskode: Din Yousee e-mail-adgangskode

Udgående server / POP3-server

Port til udgående post skal være: 587
Standardport:er 587 – TLS (STARTTLS)

Indgående server / POP3-server

Standardport: er 995
Der skal sættes et flueben ved ‘Min server kræver godkendelse (SSL).
I dialogboksen “Internet-e-mail-indstillinger” – – – – vælger du først fanebladet“Server til udgående post”. Her markerer du afkrydsningsfeltet “Serveren til udgående post kræver godkendelse” og efterfølgende feltet “Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post.

YouSee Mailsupport på PC

Automatisk opsætning af Yousee og TDC Mail Her kan du hente Mailsupport til din pc. Klik på linket for at gemme og installere programmet. https://kundeservice.yousee.dk/-/media/files/mailtool/youseemailsupport_2_6_36.ashx?la=en
På pc virker TDC’s Mailsupport med: Styresystemer: Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1, Windows 10.
Mailprogrammer: Windows Mail, Windows Live Mail, Windows Live Mail 2011, Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook 2003, Microsoft Outlook 2007, Microsoft Outlook 2010, Microsoft Outlook 2013, Microsoft Outlook 2016.

Her kan du hente Mailsupport til din Mac.

Før du henter Mailsupport, skal du sikre dig, at du har det rigtige styresystem og mailprogram. På Mac virker Mailsupport med:
Styresystem: Mac OS X 10.5, Mac OS X 10.6, Mac OS X 10.7, Mac OS X 10.8, Mac OS X 10.9, Mac OS X 10.10Mail: Apple Mail, Mozilla Thunderbird, Microsoft Entourage
Mail: Apple Mail, Mozilla Thunderbird, Microsoft Entourage
https://kundeservice.yousee.dk/-/media/files/mailtool/yousee-mailsupport_3_6_17_mac.ashx?la=en

De mest almindelige Mac opstartsbilleder, som vises, når den starter

De mest almindelige Mac opstartsbilleder er nogle af de skærmbilleder, som du muligvis ser på din skærm, når din Mac starter op.

Startskærme kan variere efter Mac-model, operativsystem (macOS) og andet. Nogle skærmbilleder, eksempelvis forbudssymbolet eller spørgsmålstegnet, betyder, at du skal afhjælpe et problem, før din Mac kan fuldføre opstarten. For alle Mac-modeller gælder det, at starten er afsluttet, når Finder-menulinien, skrivebordet og Dock vises.

Forbudssymbol

Forbudssymbol

En cirkel med en linje gennem betyder, at den valgte startdisk indeholder et Mac-operativsystem, men det er ikke et MacOS, din Mac kan bruge. Du skal geninstallere MacOS på disken.

Spørgsmålstegn

Startdisk er ikke tilgængelig

Mappe med et blinkende spørgsmålstegn indeni

En mappe med et spørgsmålstegn angiver, at den valgte startdisk ikke er tilgængelig eller ikke indeholder et Mac-operativsystem. Lær, hvordan du løser et blinkende spørgsmålstegn.

Tom skærm

startskærm – bare giv den tid!

Tom skærm

Det er normalt, at der vises en tom skærm en eller flere gange under starten. Den kan være sort, grå, blå eller et skrivebordsbillede. Hvis der ikke vises et billede efter et stykke tid, skal du kontrollere, at din skærm er tændt, tilsluttet, og at der er skruet op for dens lysstyrke.

Hvid skærm

Den er formentlig gal med grafikken

Tom skærm

Grafikkortet på din computer har det ikke så godt og skal enten renses eller udskiftes.

Apple-logo med statuslinje under den

Din Mac viser et Apple-logo, når den finder den lokale harddisk. Hvis den ikke kan finde en disk, forsøger den at bruge en startdisk på netværket. Mens opstarten fortsætter, bør du kunne se en statuslinje eller indikator eller roterende statusindikator med eller uden Apple-logoet. Denne skærm kan udskiftes med en tom skærm adskillige gange.

Opdaterer du eller geninstallerer MacOS, kan dette trin tage noget længere tid. Statuslinjen kan bevæge sig langsomt og sættes på pause i perioder, mens installationen er i gang.

Hvis din Mac lader til at sidde fast på dette skærmbillede, under eller umiddelbart efter installationen og du mener, at du har ventet længe nok til at vide, at din Mac ikke fortsætter fra denne skærm: Hold afbryderknappen nede i op til 10 sekunder, indtil din Mac slukker. Prøv at bruge “Sikker tilstand” for at finde frem til problemet.

Roterende globus

har du harddisk i computeren?

Globus med statusindikator

Når du bruger en startdisk på netværket, viser din Mac en roterende globus i stedet for et Apple-logo. Der vises muligvis også en roterende globus, hvis du starter op fra MacOS-gendannelse via internettet. Efterhånden som starten fortsætter, vises en statuslinje eller en roterende “statusindikator” som kan blinke med en tom skærm flere gange.

Globus med meddelelsessymbol

Globussymbol med meddelelsessymbol

Du får muligvis vist en globus med et udråbstegn, hvis det ikke lykkes din Mac at starte fra MacOS-gendannelse via internettet. Det kan være, at din Mac ikke kan oprette forbindelse til internettet, eller at den bruger en netværkskonfiguration, der ikke virker sammen med MacOS-gendannelse. Prøv at gøre dette for at løse problemet:

  • Brug Kommando-R under opstarten for at forsøge at bruge det indbyggede system til MacOS-gendannelse i stedet for macOS-gendannelse via internettet.
  • Opret forbindelse til internettet med Ethernet i stedet for Wi-Fi – eller omvendt.
  • Opret forbindelse til internettet via et andet netværk.
  • Prøv igen senere. Måske er problemet midlertidigt.

Hængelåssymbol

firmware adgangskode!

Hængelåssymbol med felt til adgangskode nedenunder

Hvis din Mac bruger firmware-adgangskode, vises låsesymbolet når du prøver at starte fra en anden disk, f.eks. et eksternt drev eller MacOS Recovery. Angiv firmware-adgangskoden for at fortsætte.

Her kan du finde nogle af de servicdes IP-Support tilbyder til MAC MAC Support tryk her for at fortsætte.

PIN-kode til systemlås

Nogen har låst din maskine, eller i nogle tilfælde, deres maskine og de savner den

 Apple-logo med pinkode nedenunder

Din Mac beder om en pinkode, når den er blevet fjernlåst med Find min Mac. Indtast adgangskoden på fire eller seks cifre for at fortsætte.

Log ind-vindue

Brugersymbol med felt til adgangskode nedenunder

Indtast din almindelige adgangskode til din Mac. HVIS FileVault (kryptering) er slået til, låser denne også op for din disk. Der vises muligvis et standardskrivebordsbillede i baggrunden, som kan ændres til dit valgte skrivebordsbillede, når du vælger din konto.

Du er på afveje

Brugersymbol med felt til adgangskode nedenunder

Den er HELT gal – Det er en Windowsmaskine og ikke en Mac du er ved at logge ind på. Sluk straks og tilkald hjælp

Læs mere

Sådan opsiger du Spotify

IP-SUPPORT ER IKKE EN DEL AF SPOTIFY. Men tilbyder IT-Support til private og erhverv.


Kort guide til opsigelse af Spotify abonnement
Spotify er en onlinemusiktjeneste, hvor brugerne har mulighed for at streame musik efter behov via Spotify’s unikke teknologi. Spotify giver adgang til alle dine eksisterende Spotify-playlister. Er du interesseret i at opsige dit Spotify abonnement, så du fx ikke ender med at betale for to forskellige musiktjenester?

Hvad bruger du egentlig Spotify til?


Dit daglige soundtrack: En konstant foranderlig udvalg fra playlister for at sikre, at du har den perfekte musik til enhver lejlighed, dag eller nat. Baseret på din tidszone og opdateret døgnet rundt.
Toplister: Områdebaserede playlister og nye tendenser, der spænder over flere områder.
Genrer og stemninger: Find et mix, der matcher din stemning.
Nye udgivelser: Nyudgivne album.
Din musik: Personligt bestyrede playlister og sange.
Radio: Generer kunstner- og sangbaserede radiostationer, Du kan initialisere Spotify Radio fra en søgning efter kunstner eller musiknummer.

Spotify-Premium abonnementet kan ikke opsiges fra Spotifys app’en, hverken på PC, Mac eller Android eller iPhone/Pad.

Spotifys opsigelses side LINK

I denne korte guide til opsigelse af Spotify abonnement
Alternativt kan du følge dette link til Spotifys abonnements-side. – Her vælger du “Manage my options” under overskriften “Manage your subscriptions”. – Herefter vælger du Linket nederst på den nye side – Click here to continue to the cancellation page. – Herefter kommer en side, hvor Spotify spørger til hvorfor du ønsker at opsige dit abonnement.
Som premium-medlem kan du vælge at forblive “premium”, eller nedgradering til det billigere ”unlimited-abonnement” eller “cancel your subscription,” og dermed opsige dit abonnement.

Her kan du se om der er fejl på Spotify serveren: LINK

spotify-logo-1

Er Facebook-konto’en blevet hacket?
Er din facebook konto blevet hacket eller overtaget af en anden – kan du finde hjælp til at genskabe din facebook her:

Jeg tror, at min Facebook-konto er blevet hacket

IP-SUPPORT ER IKKE en del af Facebook eller Meta Business.
Men tilbyder IT-Support til private og erhverv mod betaling.


Hvis du mener, at din konto er hacket eller overtaget af en fremmed, skal du Gå til denne side for at sikre din konto. Facvcebook vil herefter bede dig om at ændre adgangskode og gennemgå seneste aktivitet på på din facebookside.
Facebookkontoen er måske hacket – Når du bemærker:
– Din e-mail eller adgangskode er blevet ændret. – Navn eller fødselsdag er blevet ændret. – Der er sendt venneanmodninger til personer, du ikke kender. – Der er sendt beskeder, du ikke har skrevet. – Der er lavet opslag på din side, du ikke selv har oprettet

– Du kan også gennemse disse værktøjer og tips for at hjælpe med at holde din konto sikker. Det kan også være nyttigt at lære, hvordan du beskytter dig selv mod skadelig software, som kan kompromittere din konto



Hvis e-mailen, der er knyttet til din Facebook-konto, er ændret, kan du rulle ændringen tilbage. Når en e-mail ændres, sender facebook besked til den forrige e-mailkonto med et særligt link (så det er vigtigt du stadig har adagng til denne). Du skal klikke på det tilsendte link, for at tilbageføre ændringen af e-mailen og beskytte din konto.


Har du bedt om nustilling af din adgangskode til facebook – men ingenting sker – kan du finde mere her

Hvad kan jeg ellers gøre, når Facebook-konto er blevet hacket

Det korte svar er, man har kun de få muligheder Facebook selv giver, og Facebook har pt. Ingen europæisk support.

Hvis du havde 2 faktor genkendelse på din konto, så er der formodentlig også andet galt hos dig, Da koden og 2 faktor så er afluret. Så det kunne være virus eller anden form for malware.

Det kan også være du er blevet snydt til at afgive kode mm. Men det ville kræve en gennemgang af dit IT/mobil, for at finde ud af dette

Se evt. https://www.facebook.com/help/203305893040179 Vær opmærksom på at Facebook ikke tilbyder personlig support i EU Se Evt. forbrugerrådet Tænk’s artikel om kontakt til Facebook https://taenk.dk/forbrugerliv/elektronik-og-digitale-tjenester/saadan-kontakter-du-facebook
DECRYPTION; Cryptokluchen;

DECRYPTION TOOLS

Flere gode hjælpeværktøjer

Gratis anti-virus-værktøjer Gratis antiv-virus-skanner