IT Support +45 60 53 61 10

Backup og Datagendannelse

Rigtige mænd tager ikke backup – De græder!

Hvornår var sidste gang du fik lavet en komplet backup af din computer, mobil eller tablet, eller måske bare de vigtige dokumenter eller billeder? Datagendannelse bliver nødvendigt, når der ikke er foretaget løbende backup. Det sker ofte, at man ikke lige fik indøvet en fast backup-rutine, før uheldet er ude og data er forsvundet. Ved at sikre sin backup, minimeres risikoen for datatab, og man slipper for at skulle genskabe data. Der findes en række måder at sikre sig og genskabe sine data på, hvis de er gået tabt. – En måde at sikre sig før uheldet kaldes 3. 2, 1 Backup. IP-Support anbefaler altid at tage Backup minimum 1 gang om ugen!

3, 2, 1 Backup

3, 2,1 Backup er tre komplette kopier af ens data. To af kopierne er på to forskellige medier – eks. en computer og ekstern harddisk eller lokal server, samt én kopi på et eksternt medie, eks. baseret i Skyen, eventuelt i et sikkert Hostingmiljø.

Backup før disken dør

Manglende sikkerhed i skyen

At et Backup-program gemmer jeres data i skyen, er ikke ensbetydende med, at jeres data bliver gemt sikkert eller fuldstændigt. Kryptering og datasikring, aktiv firewall beskyttelse af data er standard indenfor branchen, ændrer ikke ved at de fleste oplever fejl eller mangler i forskellige produkter og procedurer – Det sker også for databackup-løsninger og adgangen til disse. Der kan ske ved en evt. midlertidig fejl under en backup, der ikke bliver opdateret med den nødvendige historik. Båndbredden til internettet kan måske være for lille til at løsningen kan nå at opdatere inden data igen skal bruges, og hermed komme til at eskalerer problemet, uden nødvendigvis nogen er klar over det.

Få hjælp med data backup og gendannelse

IP-Support tilbyder at genskabe mistet data. Vi udfører en fejlsøgning og scanning af din computer, disk eller medie og påbegynder derefter data recovery. Vi kan bl.a. hjælpe med datagendannelse ved datatab fra mekaniske harddiske, SSD samt USB memory sticks. Vores bredde kompetencer gør, at vi kan afhjælpe når f.eks. filer er blevet slettet, krypteret, eller slettet ved uheld, eller når harddiske er defekte eller er fejlformateret. Vi tilbyder opsætning af backuprutiner, så fremtidig backup er sikret.

Hos IP-Support er vi et team af Veeam-certificerede medarbejdere der tilbyder Hosted Veeam-hosted-backup services, hvor data sikres i Geo-redundante europæiske datacentre hvor der daglige og ugentlige backups med 28 dages gendannelsestid. .

IT Support

Service og on-site-support i virksomheden eller fjernsupport via anerkendte værktøjer.
Fjernsupport indebærer, at vi via internettet kan overtage computeren på sikker vis, hvilket nedsætter ventetiden og øger oppetiden for dig som kunde. Hvis problemerne derimod ikke kan løses ved hjælp af fjernsupport, eks. ved manglende internetforbindelse, møder vi gerne op hos jer.
Nogle af vores tungere tekniske kompetencer dækker blandt andet:
Cisco Routing and Switching
Nogle af vores sikkerhedsprodukter er blandt andet: opsætning og support af ASA Firewalls, IDS/IPS, ISE, VPN/IPSEC og Anyconnect, NAC/802.1x, Sourcefire, Untangel Firewalls, VPN og IDS/IPS samt Palo Alto Firewalls.

Netværk

Hos IP-Support er vi eksperter i netværk
Vi har leveret netværksløsninger til virksomheder, butikker, caféer, skoler, lagerhaller, sportshaller, boligforeninger, events og en længere række private hjem. IP-Support kan levere alt fra færdige standard-netværkskomponenter til design af netværk specielt tilpasset virksomhedens behov!
Vores kvalitetssikring, datahåndtering og service udføres med fokus på sikkerhed og du vil blive holdt informeret gennem hele forløbet.
På denne måde sikre vi den nødvendige ydelse og sikkerhed til konkurrencedygtige priser. Vi servicerer også andre producenters udstyr efter behov.
Vores installationer kan for eksempel med fordel, kontrolleres via skyen med optimal support og service. Vi udfører primært netværksløsninger med Cisco, Untangle eller Ubiquiti Networks professionelle produkter, afhængig af virksomhedens behov

Serviceaftale/Klippekortsordning

Har virksomheden løbende udfordringer på IT-området eller bare brug for hjælp til at vedligeholde jeres netværk, computere eller mobiler, tilbyder vi fordelagtige managed-serviceaftaler.
De fleste kunder gør brug af vores klippekortsordning 10 eller 20 timer, inden for en given SLA aftale.

Kontakt os via mail eller telefon:
kontakt@ip-support.dk eller på +45 5361 1030.

Mac, iPod, iPhone og iPad – brug den ultimative Mac opslagsside

Har du prøvet at finde ud af hvilken model/årgang din Mac er, så har du også opdaget, at det ikke er så nemt.


Er du i tvivl om hvilken Mac du har?


Hvor finder du så de relevante data

Ordre- eller bestillingsnummeret (eks. vis MB467LL / A) er den bedste identifikator at søge på, da de næsten altid er nok til at identificere den nøjagtige Mac og en del sikrere at dele end serienummeret. Men har du ikke dette, er der også andre muligheder
Identifier Kunne se sådan her ud Findes på Skriv eks.
Ordre nummer MB467LL/A Kvitteringen Indpakningen Dokumentationen Medfølgende promo materiale MB467LL/A eller MB467
Model nummer A1278 or M8493 Hardware A1278 eller M8493
EMC nummer 2254 Næsten alt hardware 2254
Model nummeret MacBook5,1 Alt om denne Mac MacBook5,1
11 tal og bogstaver Serienummer W88401231AX Alt om denne Mac En del hardware En del indpakning Nogle kvitteringer 1AX
12 tal og bogstaver Serienummer C02CG123DC79 Alt om denne Mac En del hardware En del indpakning Nogle kvitteringer DC79
Intel Processor P8600 Intel Dokumentation P8600
Mac-computere inkl. iPods, iPhones og iPads – enten med Apple ordrenummer, modelnummer, EMC Nummer, Model Identifier, SN Nummer eller Intel-processor nummer

Apple- og Mac-reparation.

IP-Support har det sorte bælte i Apple- og Mac-reparationer.

Vores MAC-reparationer udføres af Apple Certified Mac Tekniker

IP-Support har omfattende erfaring på reparationer, opgraderinger og optimeringer af alle Apple-produkter, så vi kan give dig topkvalitet samtidig med overkommelig Apple/Mac reparationsservice.

Alle priser er vejledende, og variere afhængigt af MAC-model. Du vil efter endt fejlfinding modtage et tilbud på udbedring af fejlen.

Væskereparationer.


Har din Mac uheldigvis drukket kaffe, vand, cola eller sovs? Så kan IP-Support hjælpe! Vi tilbyder rensning af væskeskader med ultralydsbehandlinger og andre effektive rensemetoder.

Mere end 75% af alle væskeskade kan reddes med grundig ultralydsrensning. Hvilket betyder at du ikke behøver at købe ny maskine!

Når en Mac kommer i forbindelse med væske kommer der ir og korrosion m.m. computerens indmad. Dette dannes over kort tid og forværrer hardwarens tilstand indvendigt, så desto hurtigere den behandles, des mindre skade. Vi renser og fjerner alt korrosion og snavs fra enheden, hvilket ofte af hele maskinen!

Vigtigt: Hvis du har spildt væske på computeren, må du IKKE tænde den, du må IKKE sætte den til strøm, og hvis muligt, fjern batteriet. Og så ring til os, eller kom forbi butikken, da tiden ved væskeskader er afgørende.
En Apple-maskine skal kun bruge få dage, før der kommer uoprettelige rust- og ir-skader.

IT-service til opsætning af TDC eller Yousee email

Manuel opsætning af TDC eller Yousee e-mail på mailklienter på enten Android, iphone, Mac eller PC For at sætte din YouSee-mail op skal du starte med at åbne det relevante mailprogram. De fleste løsninger vil virke automatisk, men er der behov, så skal du blot følge guiden. .

IP-Support er IKKE en del af YOUSEE eller TDC

IP-Support er en uafhængig virksomhed, hvor vi levere IT-Support ydelser til hele landet. Se evt. Prisliste for Support


TDC Mailopsætning

TDC mail-opsætning

Dit navn: Navnet, du gerne vil have at modtageren af dine mails ser Email-adresse: Din TDC e-mail-adresse Kontotype: POP3 Server til indgående post: pop3.mail.dk Server til udgående post: asmtp.mail.dk Har du en anden mailudbyder, er det relay.tdcmobil.dk

Brugernavn: Din TDC e-mail-adresse
Adgangskode: Din TDC e-mail-adgangskode

Udgående server / POP3-server

Port til udgående post skal være: 587
Standardport:er 587 – TLS (STARTTLS)

Indgående server / POP3-server

Standardport: er 995
Der skal sættes et flueben ved ‘Min server kræver godkendelse (SSL).

I dialogboksen “Internet-e-mail-indstillinger” (billedet ovenfor) vælger du først fanebladet“Server til udgående post”. Her markerer du afkrydsningsfeltet “Serveren til udgående post kræver godkendelse” og efterfølgende feltet “Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post

Yousee mail-opsætning

Dit navn: det navn, du gerne vil have at modtageren af dine mails ser E-mail-adresse: Din Yousee e-mail-adresse Kontotype: POP3 Server til indgående post: pop3.yousee.dk Server til udgående post: asmtp.yousee.dk Brugernavn: Din Yousee e-mail-adresse Adgangskode: Din Yousee e-mail-adgangskode

Udgående server / POP3-server

Port til udgående post skal være: 587
Standardport:er 587 – TLS (STARTTLS)

Indgående server / POP3-server

Standardport: er 995
Der skal sættes et flueben ved ‘Min server kræver godkendelse (SSL).
I dialogboksen “Internet-e-mail-indstillinger” – – – – vælger du først fanebladet“Server til udgående post”. Her markerer du afkrydsningsfeltet “Serveren til udgående post kræver godkendelse” og efterfølgende feltet “Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post.

YouSee Mailsupport på PC

Automatisk opsætning af Yousee og TDC Mail Her kan du hente Mailsupport til din pc. Klik på linket for at gemme og installere programmet. https://kundeservice.yousee.dk/-/media/files/mailtool/youseemailsupport_2_6_36.ashx?la=en
På pc virker TDC’s Mailsupport med: Styresystemer: Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1, Windows 10.
Mailprogrammer: Windows Mail, Windows Live Mail, Windows Live Mail 2011, Mozilla Thunderbird, Microsoft Outlook 2003, Microsoft Outlook 2007, Microsoft Outlook 2010, Microsoft Outlook 2013, Microsoft Outlook 2016.

Her kan du hente Mailsupport til din Mac.

Før du henter Mailsupport, skal du sikre dig, at du har det rigtige styresystem og mailprogram. På Mac virker Mailsupport med:
Styresystem: Mac OS X 10.5, Mac OS X 10.6, Mac OS X 10.7, Mac OS X 10.8, Mac OS X 10.9, Mac OS X 10.10Mail: Apple Mail, Mozilla Thunderbird, Microsoft Entourage
Mail: Apple Mail, Mozilla Thunderbird, Microsoft Entourage
https://kundeservice.yousee.dk/-/media/files/mailtool/yousee-mailsupport_3_6_17_mac.ashx?la=en

Yousee KabelTV Kanalindstilling

Du kan bestille en HJÆLP/ASSISTANCE til opsætning af fjernsyn – Se her hvor og med hvad IP-support kan hjælpe dig med på dit fjernsyn: Hjælp til opdatering og indstilling af TV og TV/videoboks mm. Bestil teknikker til hjælp med fjernsyn og Netværks id

YouSees TV-kunder kan her finde Netværks id, kanalnøgle og kanaloversigter

Når du skal opsætte Yousee TV-kanaler, skal netværks-id indtastes manuelt. Det er bedst, hvis du følger den vejledning, der fulgte med dit tv – Du kan måske finde en vejledning på producentens hjemmeside. Kan du ikke finde en vejledning, så prøver vi at give dig lidt hjælp her.
  • Frekvens – 450 MHz
  • Symbolrate – 6875
  • Modulation er QAM-64
  • NetværksID – 100
  • NetværksID – 111 (Bland Selv-pakke eller Ekstrakanaler)
  • Følg herefter vejledningen på for det enkelte TVs setup som kan variererfra TV til TV.
  • Brug det rigtige netværks-id, når du indlæser kanaler
  • Du skal bruge dit netværks-id, hvis du vil se tv med en digital boks, eller hvis du har et tv med indbygget DVB-C modtager.

Stofa Kanalindstilling

Når du skal opsætte Stofa TV-kanaler, skal netværks-id indtastes manuelt.
  • Frekvens – 346 MHz
  • Symbolrate – 6900
  • Modulation er QAM-64
  • NetværksID – 0
  • Følg herefter vejledningen på for det enkelte TVs setup. Dette vil varierer fra TV til TV.
  • Brug det rigtige netværks-id, når du indlæser kanaler

Østerbro Antenneforening Kanalindstilling

Når du skal opsætte Østerbro Antenneforenings TV-kanaler, skal netværks-id indtastes manuelt.
  • Frekvens – 138 MHz
  • Symbolrate – 6875
  • Modulation er QAM-256
  • Netværks ID – 1
  • Følg herefter vejledningen på for det enkelte TVs setup. Der kan varierer stærkt fra TV til TV.
  • Brug det rigtige netværks-id, når du indlæser kanaler

Parknet Kanalindstillinger

Når du skal opsætte Parknets TV-kanaler, skal netværks-id indtastes manuelt.
  • Frekvens – 143 MHz
  • Symbolrate – 6875
  • Modulation er QAM-64
  • Netværks ID – 100
  • Følg herefter vejledningen for det enkelte TVs setup. Dette kan varierer stærkt fra TV til TV.
  • Brug det rigtige netværks-id, når du indlæser kanaler

opsætning af TV - find mine tv kanaler

De mest almindelige Mac opstartsbilleder, som vises, når den starter

De mest almindelige Mac opstartsbilleder er nogle af de skærmbilleder, som du muligvis ser på din skærm, når din Mac starter op.

Startskærme kan variere efter Mac-model, operativsystem (macOS) og andet. Nogle skærmbilleder, eksempelvis forbudssymbolet eller spørgsmålstegnet, betyder, at du skal afhjælpe et problem, før din Mac kan fuldføre opstarten. For alle Mac-modeller gælder det, at starten er afsluttet, når Finder-menulinien, skrivebordet og Dock vises.

Forbudssymbol

Forbudssymbol

En cirkel med en linje gennem betyder, at den valgte startdisk indeholder et Mac-operativsystem, men det er ikke et MacOS, din Mac kan bruge. Du skal geninstallere MacOS på disken.

Spørgsmålstegn

Startdisk er ikke tilgængelig

Mappe med et blinkende spørgsmålstegn indeni

En mappe med et spørgsmålstegn angiver, at den valgte startdisk ikke er tilgængelig eller ikke indeholder et Mac-operativsystem. Lær, hvordan du løser et blinkende spørgsmålstegn.

Tom skærm

startskærm – bare giv den tid!

Tom skærm

Det er normalt, at der vises en tom skærm en eller flere gange under starten. Den kan være sort, grå, blå eller et skrivebordsbillede. Hvis der ikke vises et billede efter et stykke tid, skal du kontrollere, at din skærm er tændt, tilsluttet, og at der er skruet op for dens lysstyrke.

Hvid skærm

Den er formentlig gal med grafikken

Tom skærm

Grafikkortet på din computer har det ikke så godt og skal enten renses eller udskiftes.

Apple-logo med statuslinje under den

Din Mac viser et Apple-logo, når den finder den lokale harddisk. Hvis den ikke kan finde en disk, forsøger den at bruge en startdisk på netværket. Mens opstarten fortsætter, bør du kunne se en statuslinje eller indikator eller roterende statusindikator med eller uden Apple-logoet. Denne skærm kan udskiftes med en tom skærm adskillige gange.

Opdaterer du eller geninstallerer MacOS, kan dette trin tage noget længere tid. Statuslinjen kan bevæge sig langsomt og sættes på pause i perioder, mens installationen er i gang.

Hvis din Mac lader til at sidde fast på dette skærmbillede, under eller umiddelbart efter installationen og du mener, at du har ventet længe nok til at vide, at din Mac ikke fortsætter fra denne skærm: Hold afbryderknappen nede i op til 10 sekunder, indtil din Mac slukker. Prøv at bruge “Sikker tilstand” for at finde frem til problemet.

Roterende globus

har du harddisk i computeren?

Globus med statusindikator

Når du bruger en startdisk på netværket, viser din Mac en roterende globus i stedet for et Apple-logo. Der vises muligvis også en roterende globus, hvis du starter op fra MacOS-gendannelse via internettet. Efterhånden som starten fortsætter, vises en statuslinje eller en roterende “statusindikator” som kan blinke med en tom skærm flere gange.

Globus med meddelelsessymbol

Globussymbol med meddelelsessymbol

Du får muligvis vist en globus med et udråbstegn, hvis det ikke lykkes din Mac at starte fra MacOS-gendannelse via internettet. Det kan være, at din Mac ikke kan oprette forbindelse til internettet, eller at den bruger en netværkskonfiguration, der ikke virker sammen med MacOS-gendannelse. Prøv at gøre dette for at løse problemet:

  • Brug Kommando-R under opstarten for at forsøge at bruge det indbyggede system til MacOS-gendannelse i stedet for macOS-gendannelse via internettet.
  • Opret forbindelse til internettet med Ethernet i stedet for Wi-Fi – eller omvendt.
  • Opret forbindelse til internettet via et andet netværk.
  • Prøv igen senere. Måske er problemet midlertidigt.

Hængelåssymbol

firmware adgangskode!

Hængelåssymbol med felt til adgangskode nedenunder

Hvis din Mac bruger firmware-adgangskode, vises låsesymbolet når du prøver at starte fra en anden disk, f.eks. et eksternt drev eller MacOS Recovery. Angiv firmware-adgangskoden for at fortsætte.

Her kan du finde nogle af de servicdes IP-Support tilbyder til MAC MAC Support tryk her for at fortsætte.

PIN-kode til systemlås

Nogen har låst din maskine, eller i nogle tilfælde, deres maskine og de savner den

 Apple-logo med pinkode nedenunder

Din Mac beder om en pinkode, når den er blevet fjernlåst med Find min Mac. Indtast adgangskoden på fire eller seks cifre for at fortsætte.

Log ind-vindue

Brugersymbol med felt til adgangskode nedenunder

Indtast din almindelige adgangskode til din Mac. HVIS FileVault (kryptering) er slået til, låser denne også op for din disk. Der vises muligvis et standardskrivebordsbillede i baggrunden, som kan ændres til dit valgte skrivebordsbillede, når du vælger din konto.

Du er på afveje

Brugersymbol med felt til adgangskode nedenunder

Den er HELT gal – Det er en Windowsmaskine og ikke en Mac du er ved at logge ind på. Sluk straks og tilkald hjælp

Læs mere

Mac Book Staingate rensning

IP-SUPPORT tilbyder Mac Book Pro Retina Staingate-rensning


Er skærmen på din MacBook Pro Retina plettet uden mulighed for at fjerne dem. Så kan vi hjælpe
Udtrykket “Staingate” stammer fra en gruppe Mac-brugere der har oprettet hjemmesiden www.staingate.org. Det sker som en reaktion på Apples manglende erkendelse af problemet.
Mac book pro retina skærmen får nogle pletter hvor lamineringen på skærmen i det antirefleksive lag sliddes. Man kan se noget lignende på antirefleks-behandlede brilleglas. Det er variere hvordan problemet opstår på div Macs. Nogle ser det starte i kanten, mens andre oplever at det starter midt på skærmen.
Apple har tidligere givet det svar, at det er kosmetisk og ikke dækket af Apples garanti. Folk skal altså selv bekoste en reparation af skærmen. – Denne politik er dog ændret og kan man kan inden for en tidsramme, få repareret skaden hos Apple. men tit opdager først kunderne denne mulighed, når garantiperioden er overstået

IP-Support tilbyder at rense skærmen og fjene det defekte laminerings lag, så skærmen bliver blank.

Se under vores MAc reparationssider: LINK


Du kan læse mere om hele Staingate-affæren her: LINK

Staingate

Der ydes 1 År. garanti og almindelig reklamationsret på nye komponenter. På tekniske reparationer yder vi 6 mdr. garanti.

Kan du ikke finde din mobilreparation på listen så kontakt os for pris.

Der tages forbehold for fejl og mangler i priser og beskrivelser, samt for udsolgte varer.

Professionel Reparation af Mac og iPad i København

Har Du været uheldig med din Mac eller iPad? Så kan vi sikkert gøre den, god som ny igen.

Erfaring og Certificeret

Vi har mange års certificeret erfaring med reparation af Mac og iPads.

De fleste typer af skader har vi set før, så uanset om det er Mac-skærmen, Mac batteri, ladestikket eller en vandskade, så kan vi reparere din enhed.

Vi bruger nye reservedele af høj kvalitet og har 1-års garanti på vores reparationer.

Er du langt fra København, kan du sende din tablet eller computer til os. Bor du i København, så kan du komme ned på vores værksted på Østerbro

Vi går meget op i at gøre vores kunder glade, derfor bliver du mødt af personlig, høflig betjening med meget højt serviceniveau.

Sådan opsiger du Spotify

IP-SUPPORT ER IKKE EN DEL AF SPOTIFY. Men tilbyder IT-Support til private og erhverv.


Kort guide til opsigelse af Spotify abonnement
Spotify er en onlinemusiktjeneste, hvor brugerne har mulighed for at streame musik efter behov via Spotify’s unikke teknologi. Spotify giver adgang til alle dine eksisterende Spotify-playlister. Er du interesseret i at opsige dit Spotify abonnement, så du fx ikke ender med at betale for to forskellige musiktjenester?

Hvad bruger du egentlig Spotify til?


Dit daglige soundtrack: En konstant foranderlig udvalg fra playlister for at sikre, at du har den perfekte musik til enhver lejlighed, dag eller nat. Baseret på din tidszone og opdateret døgnet rundt.
Toplister: Områdebaserede playlister og nye tendenser, der spænder over flere områder.
Genrer og stemninger: Find et mix, der matcher din stemning.
Nye udgivelser: Nyudgivne album.
Din musik: Personligt bestyrede playlister og sange.
Radio: Generer kunstner- og sangbaserede radiostationer, Du kan initialisere Spotify Radio fra en søgning efter kunstner eller musiknummer.

Spotify-Premium abonnementet kan ikke opsiges fra Spotifys app’en, hverken på PC, Mac eller Android eller iPhone/Pad.

Spotifys opsigelses side LINK

I denne korte guide til opsigelse af Spotify abonnement
Alternativt kan du følge dette link til Spotifys abonnements-side. – Her vælger du “Manage my options” under overskriften “Manage your subscriptions”. – Herefter vælger du Linket nederst på den nye side – Click here to continue to the cancellation page. – Herefter kommer en side, hvor Spotify spørger til hvorfor du ønsker at opsige dit abonnement.
Som premium-medlem kan du vælge at forblive “premium”, eller nedgradering til det billigere ”unlimited-abonnement” eller “cancel your subscription,” og dermed opsige dit abonnement.

Her kan du se om der er fejl på Spotify serveren: LINK

spotify-logo-1

Er Facebook-konto’en blevet hacket?
Er din facebook konto blevet hacket eller overtaget af en anden – kan du finde hjælp til at genskabe din facebook her:

Jeg tror, at min Facebook-konto er blevet hacket

IP-SUPPORT ER IKKE en del af Facebook eller Meta Business.
Men tilbyder IT-Support til private og erhverv mod betaling.


Hvis du mener, at din konto er hacket eller overtaget af en fremmed, skal du Gå til denne side for at sikre din konto. Facvcebook vil herefter bede dig om at ændre adgangskode og gennemgå seneste aktivitet på på din facebookside.
Facebookkontoen er måske hacket – Når du bemærker:
– Din e-mail eller adgangskode er blevet ændret. – Navn eller fødselsdag er blevet ændret. – Der er sendt venneanmodninger til personer, du ikke kender. – Der er sendt beskeder, du ikke har skrevet. – Der er lavet opslag på din side, du ikke selv har oprettet

– Du kan også gennemse disse værktøjer og tips for at hjælpe med at holde din konto sikker. Det kan også være nyttigt at lære, hvordan du beskytter dig selv mod skadelig software, som kan kompromittere din konto



Hvis e-mailen, der er knyttet til din Facebook-konto, er ændret, kan du rulle ændringen tilbage. Når en e-mail ændres, sender facebook besked til den forrige e-mailkonto med et særligt link (så det er vigtigt du stadig har adagng til denne). Du skal klikke på det tilsendte link, for at tilbageføre ændringen af e-mailen og beskytte din konto.


Har du bedt om nustilling af din adgangskode til facebook – men ingenting sker – kan du finde mere her

Hvad kan jeg ellers gøre, når Facebook-konto er blevet hacket

Det korte svar er, man har kun de få muligheder Facebook selv giver, og Facebook har pt. Ingen europæisk support.

Hvis du havde 2 faktor genkendelse på din konto, så er der formodentlig også andet galt hos dig, Da koden og 2 faktor så er afluret. Så det kunne være virus eller anden form for malware.

Det kan også være du er blevet snydt til at afgive kode mm. Men det ville kræve en gennemgang af dit IT/mobil, for at finde ud af dette

Se evt. https://www.facebook.com/help/203305893040179 Vær opmærksom på at Facebook ikke tilbyder personlig support i EU Se Evt. forbrugerrådet Tænk’s artikel om kontakt til Facebook https://taenk.dk/forbrugerliv/elektronik-og-digitale-tjenester/saadan-kontakter-du-facebook
DECRYPTION; Cryptokluchen;

DECRYPTION TOOLS

Flere gode hjælpeværktøjer

Gratis anti-virus-værktøjer Gratis antiv-virus-skanner